Mine billeder viser ofte håndens forløb, processens rytme. Jeg er mere optaget af flowet end detaljen. Jeg maler ikke hen mod et bestemt motiv, men pludselig er det klart, fanget i et splitsekund – der er det færdig og bedst – ikke finpudset. Når jeg maler, er det en samlet proces. Hele vejen i ét stræk. Fungerer det ikke, så endnu et lag i én proces, indtil det rigtige billede viser sig.

Jeg har stor spredning i formater, arbejder på lærred eller plader. Jeg maler med acrylmaling. Den passer til mit temperament, og den sikrer muligheden for at male i et samlet forløb.

Malerierne er stoflige, og de gennemgår mange faser. Tykke lag af maling, laseringer udført med store, små, gamle, stive pensler, pen og spartler. Der sættes spor. Stregerne er gennemgående. De er som tråde, der lever deres eget liv.

Tiltrækkes af vinterens ro med det grafiske udtryk. Når jorden er nøgen, ses formen, fornemmes stilheden. Blikket og tankerne hænges til tørre på denne tid. Tusmørke, blåregn, læhegn. Det tiltrækker min opmærksomhed og virker trods al sin enkelthed dramatisk.

Mine billeder bygger på rejser. Indtryk indsamles og centrifugeres i hjernen. Når jeg så maler/tegner, kommer essensen ud i ny form, hvor motivet stadig eksisterer, men nu har det afsæt i mit eget udtryk.

Jeg tilstræber at skabe billeder, der udstråler spænding og dynamik, lige fra det fine og sarte til det kraftfulde og stærke.