Mit glasarbejde er små malerier. Overordnet hedder de Memory Kick, idet de er skabt som erindringskort ud fra bl.a. mine rejser til Beijing, Shanghai, Norge, Mexico City, Acapulco og Rom. Jeg ”fastfryser” billedet i glasset, så det næsten ligner akvarel, idet jeg arbejder i mange farvelag.

Over årene har jeg eksperimenteret og opbygget en del erfaring omkring brændingsforløb og farvernes indbyrdes sammenspil. Der skal noget erfaring til for at vide, hvor man ender idet jeg ikke kan se gennem de mange farvelag undervejs i forløbet.

Jeg skærer alt glasset selv, så de ikke får et industrielt præg. Det er vigtig for mig været med hele vejen – se, hvad mine hænder kan. Jeg søger ikke skarpskåret design. Man skal mærke forskelligheden i hvert enkelt glasbillede.

Når ovnen åbnes, nærmer jeg mig den altid med spænding og respekt. For hvad der er sket inde i den undervejs gennem brændingsprocessen er ikke kontrollerbart. Det at gøre sit bedste og overlade resten til ovnen og glasset er en sælsom fornemmelse.

Glassets gennemsigtighed kombineret med motivet og farvevalg er et fascinerende arbejdsfelt, hvor jeg tilstræber at skabe et stærkt og følsomt udtryk i et hårdt materiale. Det er som frosset vand, der aldrig smelter.